خرید پرینتر سه بعدی و یادگیری اصول اولیه این کار هرگز اینقدر ارزان یا ساده نبوده است. پرینترهای سه بعدی مبتدیان بسیار شگفت آور مقرون به صرفه هستند و بسیاری از مدل های دارای رتبه بالا و بررسی شده با قیمت200 دلار وارد بازار می شوند و قطعات مقرون به صرفه زیادی برای ساختن آنها وجود دارد. اکنون با یک بودجه نسبتا پایین می‌توانید یک چاپگر داشته باشید که در عوض سال های طولانی سر و صدای آن بر روی میزتان، خوشحالتان کند.

اگر کمی فرصت برای یادگیری اصول اولیه چاپ سه بعدی دارید، پتانسیل تقریباً بی حد و حصری برای سرگرمی و ساخت با چاپگر سه بعدی وجود دارد. و اگر نمی دانید چگونه شروع کنید، ما شما را پشتیبانی می‌کنیم. راهنمای مبتدیان ما و همچنین لیست بهترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدیان را در نظر بگیرید. روزهایی که چاپ سه بعدی یک سرگرمی گران قیمت محسوب می‌شد، گذشته است. اکنون می توانید یک پرینتر سه بعدی را با هزینه یک کنسول بازی یا تلفن هوشمند خریداری کنید. اگر به دلایل بهتری نیاز دارید 10 دلیل قانع کننده برای خرید یک چاپگر سه بعدی را بخوانید.

  1- ارتقای خلاقیت

چاپ سه بعدی فقط به معنای ساختن چیزها نیست، مانند خواندن یک رمان که به دلیل رسیدن به آخرین جمله کتاب خوانده نمی‌شود. بلکه در مورد یادگیری، آزمایش محدودیت های خلاقیت شما، یافتن راه حل های جدید برای مشکلات قدیمی و شرکت در یک زمینه فناوری است که به سرعت در حال تغییر و رشد است! داشتن یک پرینتر سه بعدی مانند داشتن یک گرز جادویی است که تنها با چند ساعت آمادگی، می توانید هر قطعه‌ای را که بتوانید تصور کنید، در ابعاد کاری پرینترتان ایجاد کنید.

بهترین بخش داستان این است که با راهنماهای باکیفیتی که در اینترنت در دسترس است، دیگر تنها با گذشت دو روز، می توانید اصول اولیه نرم افزار طراحی با کامپیوتر (CAD) و پرینت را یاد بگیرید. در مورد تنظیم چاپگر خود- یافتن یک موضوع پرمراجعه که بیش از دوجین آموزش ویدیویی و متنی نداشته باشد، دشوار است.

شما به زودی خواهید فهمید که ساختن ابزارهای مفیدی مانند محافظ تلفن همراه، جای کارت خودپرداز و لولا، تنها همان نوک کوه یخ است. الگوهای مقیاس دقیق مغز و قلب، آثار هنری باور نکردنی مانند نقشه های سه بعدی توکیو و حتی کپی های دقیق از نمادهای معروف بقیه این کوه یخ هستند.

چاپ سه بعدی جنبه‌های خلاقیت و ابتکار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. مطالعات نشان داده که ارتباط با یک سرگرمی خلاق می تواند به کاهش اضطراب، افسردگی و استرس و همچنین افزایش احساسات مثبت و شادی کمک کند. بنابراین پرینتر سه بعدی نه تنها یک روش سرگرم کننده برای یادگیری است، بلکه روشی درمانی نیز هست.

2- مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرید

بنابراین چاپ سه بعدی می تواند یک سرگرمی مبتکرانه باشد که محدوده خلاقیت و ایتکار شما را گسترش می دهد. اما این نیز یک مهارت قابل فروش و مطلوب است و شما هرگز از گسترش وسعت دانش پشیمان نخواهید شد. یادگیری نحوه استفاده از نرم افزار CAD که قبلاً ذکر شد به تنهایی برای هر رزومه‌ای مفید است، اما توسعه همیشگی دامنه فن آوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ساخت برهم‌افزا کا ربردهای جدیدی در پزشکی، علوم، ساخت و ساز، صنایع خودرو و مهندسی و حتی مسافرتهای فضایی پیدا می کند. آشنایی کامل با تجهیزات به عنوان کسی که چاپگر دارد و به طور مرتب از آن استفاده می کند می تواند شما را به یک فرد مدرن و تواناتر تبدیل کند. اگر هیچ چیز دیگری نیز نباشد، این مهارت دیگری است که خود را از رقابت رو به رشد در قرن بیست و یکم جدا کنید. بازار چاپ سه بعدی حتی با وجود چالش های جهانی مانند بیماری همه گیر Covid-19 همچنان رو به گسترش است. با آشنایی با فناوری در حال حاضر، شما یک قدم جلوتر از سایر نقاط جهان خواهید بود.

 3- فرزندانتان را آموزش دهید

تحقیقات نشان می دهد که اجازه دادن به دانش آموزان برای یادگیری با انجام دادن کارهای واقعی و امس فیزیکی اشیاء نسبت به حالت خواندن صرف، توانایی آنها را در حفظ اطلاعات افزایش می دهد. و این فقط مراحل تنظیم چاپگر یا تحقیق در مورد نرم افزارهای مختلف CAD نیست بلکه به بچه ها اجازه می‌دهید سمت خلاق خود را تحریک کنند.

شما می توانید مدل های آموزشی چاپ کنید که مفاهیمی را به پیچیدگی اتم ها و سیارات و همچنین موارد ساده تری مانند پازل و ابزارها را نشان می‌دهد تا مهارت حل مسئله را در ایشان بپروراند. به بیان دیگر، ایجاد یک مدل سه بعدی می تواند به کودکان کمک کند تا مفاهیم انتزاعی را درک کنند و شرکت در ساخت اشیا کمک می کند تا الهام بخش یادگیری و خلاقیت بیشتری باشید.

دانشگاه های سراسر جهان در حال سرمایه‌گذاری روی چاپگرهای سه بعدی هستند و بنابراین دانشجویان می‌توانند مستقیماً با این فناوری کار کنند. اگر بچه های شما اصول نحوه استفاده از چاپگر و کار با برنامه های محبوب CAD را بدانند، همگامی که فرصت شرکت در آموزش عالی را پیدا کنند، از سایر همکلاسیان خود جلوتر خواهند بود.

 4- چاپ سه بعدی کمک به محیط زیست پایدار است

ساخت افزایشی فقط بخاطر این که از مواد کمتری نسبت به روشهای تولید سنتی استفاده می‌کند، کارآمد نیستند بلکه به دلیل کمک به صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و از بین بردن زباله های یکبار مصرف مانند بسته بندی نیز مفید است. با چاپ سه بعدی قطعه‌ای که در غیر اینصورت سفارش آنلاین می‌دادید، سوخت تحویل قطعه را صرفه جویی می کنید، در نتیجه انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می‌دهید. به عنوان یک جایزه اضافی، لازم نیست روزها منتظر بمانید تا مورد خود را از طریق پست دریافت کنید.

شما حتی می توانید با استفاده از فیلامنت‌های بازیافتی، یک قدم جلوتر بردارید و حتی در صورت امکان فیلامنت‌های خود را بازیافت کنید. برای حالت‌های خاص، مجموعه ای از مواد عجیب و سازگار با محیط زیست مانند کنف ، جلبک دریایی، سویا ، فیبر چوب و حتی رشته های ساخته شده از صدف و نارگیل ها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید!

همچنین مسایلی از نظر مصرف سوخت در خود فرآیند تولید وجود دارد. پرینترهای سه بعدی برق مصرف می کنند که می تواند از منابع تجدید پذیر تولید شود. و در حالی که روند معمول تولید یک محصول در مقیاس انبوه و ارایه آن به کاربر نهایی شامل ده ها مرحله است، در این جا فقط یک چاپگر سه بعدی وجود دارد.

 5- سرگرمی بسیار

اگر از قبل ندانید، کارهایی که می‌توانید با چاپگر سه بعدی انجام دهید بسیار هیجان انگیز است. علاقه مندان در حال ایجاد شخصیت‌های مورد علاقه خود، مهره‌های شطرنج، بازی‌های رومیزی و حتی ماشین های کوچک جنگ مانند منجنیق ها و کمان‌ها هستند. ساخت لگو، اسپینر، مدلهای قطار و اتومبیل یا حتی مجسمه سازی بسیار آسان است.

برای برخی از کاربران، تحقیق در مورد مقرون به صرفه ترین تجهیزات، بررسی اینکه کدام نرم افزار رایگان CAD محبوب ترین و کاربر پسند است و بررسی فیلامنت‌ها به خودی خود، یک کار هیجان انگیز است. یادگیری چیزهای جدید، ذهن شما را تحریک می کند و اندورفین هایی را که در مراکز لذت در مغز شما پاداش می دهند، آزاد می کند. همچنین احساس اعتماد به نفس و موفقیت را به عنوان راهی برای پاداش انجام کارهای سخت، القا می کند.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید با یک پرینتر سه بعدی انجام دهید، دعوت از خانواده و دوستان است که در سرگرمی به شما ملحق شوند. داشتن کسی برای کمک به طرحی و سپس دیدن آن، راهی عالی است برای اینکه نشان دهید واقعا این تجهیزات چقدر می‌توانند مفید و جالب باشند.

اگر به دنبال الهام هستید و نمی توانید به چیزی عملی فکر کنید، برخی از سرگرمی ها یا علایق خود را برای ایجاد انگیزه در نظر بگیرید. بازی های ویدئویی مورد علاقه، برنامه های تلویزیونی یا فیلم شروع خوبی هستند. همچنین می توانید در مورد شهرهای مورد علاقه یا محل تعطیلات خود فکر کنید. ایجاد یک شیء با الهام از یک علاقه یا خاطره، یک روش عالی برای شروع است.

 6- صرفه جویی در پول و زمان

بیایید یک وضعیت فرضی را در نظر بگیریم. در زمانی که افراد بیشتری از هر زمان دیگری از خانه کار می کنند، صندلی های اداری به یک ضرورت تبدیل شده اند. اگر چرخ صندلی گردان شما خراب شود چه می کنید؟ ممکن است بتوانید یک راه حل کوتاه مدت مانند قرار دادن چند کتاب زیر پا را استفاده کنید، اما چرا رنج می برید؟ تعویض مستقیم از طرف سازنده ممکن است نشود یا چند هفته طول بکشد، و تأخیرهای حمل و نقل بسیار رایج است. 15 یا 20 روز ناامیدکننده ای را که ممکن است در انتظار چرخ گردان باشد با چند ساعتی که چاپگر سه بعدی شما برای تولید قطعه نیاز دارد، مقایسه کنید. با در نظر گرفتن موارد فوق، درک اینکه چرا یک چاپگر سه بعدی در ایستگاه فضایی بین المللی وجود دارد، آسان است. گاهی اوقات ساختن، بسیار آسان تر از ارسال موشک به مدار برای پیچ گوشتی خراب شما است.

نکته دیگر آن که هزینه برخی از موارد نیز خام در نظر گرفته شده است. مثلا گاهی هزینه حمل و نقل به تنهایی می تواند قیمت سفارش یک دستگیره برنجی خاص یک درب را که با بقیه وسایل در خانه شما مطابقت دارد، سه برابر کند. اما با چاپ سه بعدی، نه تنها می توانید ظرف چند ساعت آن را بدست آورید، بلکه می توانید هزینه های غیر ضروری را نیز از کاهش دهید.

 7- کسب درآمد

این روزها، به نظر می رسد که مردم همیشه به دنبال “فشار جانبی” هستند. در حالی که چاپ سه بعدی می تواند خود انگیزشی‌های آموزشی، پاداش دهنده و سرگرم کننده داشته باشد و حتی راهی برای درآمدزایی بیشتر. تعداد زیادی از افراد کسب و کارهای در حال رونقی را آغاز کرده‌اند و سرگرمی خود را به یک شرکت موفق تبدیل نموده‌اند.

اینکه بتوانید یک شی را دقیقاً مطابق مشخصات خریدار طراحی و چاپ کنید، یک سرویس ارزشمند است. اما گذشته از گرفتن سفارشات، بسیاری از کارآفرینان آغاز کرده از سرگرمی، بازی‌های رومیزی، اسباب بازی های کودکان، تندیس های قهرمانان محبوب یا شخصیت های فرهنگ عامه مانند گروت و موارد دیگر تولید می‌کنند.

آموزش مهارتهای مناسب برای کسب درآمد از این حرفه نیز به خودی خود می تواند سودآور باشد. آموزش کلاس های چاپ سه بعدی، ساختن راهنماهایی برای فروش آنلاین و حتی طراحی و فروش طرح‌ها، همه می توانند راه های دیگری برای کسب درآمد با چاپگر باشند.

کسب درآمد نیز راهی برای گسترش توانایی شما برای مشارکت در شغل سرگرمی است. مطمئناً می خواهید در صورت انجام سفارشات مشتری، در چاپگرهای گران‌تر و با کیفیت بالاتر، سرمایه گذاری کرده و با فیلامنت‌های متنوع‌تری کار کنید. اگر بتوانید در مدت زمان کوتاهی سرمایه خود را پس بگیرید، احساس گناه صرف هزینه بیش از حد برای یک سرگرمی را از بین می‌برید.

 8- کیفیت چاپ خود را کنترل کنید

شاید از خود بپرسید “اگر می توانم شخص دیگری را برای چاپ سه بعدی پیدا کنم، آیا باید خودم هم روی چاپگر سرمایه گذاری کنم؟” اما باید توجه داشت هنگامی که کار را به شخص دیگری واگذار می‌کنید، فقط یک نتیجه بدست می آید. و گذشته از از بین بردن امکان آموزش و ارتقای خود، صرفه جویی در هزینه و بیشتر مزایای زیست محیطی برای داشتن پرینتر سه بعدی خود، توانایی کنترل کیفیت محصول خود را نیز از دست داده‌اید. حتی خدمات حرفه ای نیز می توانند در مرحله چاپ یک پروژه اشتباه کنند. داشتن پرینتر سه بعدی، شما را از ابتدا تا انتها مسئول این فرآیند خواهد کرد. یک سرگرم شونده چاپ سه بعدی آموزش دیده، می تواند فقط با انجام درست تنظیمات و نگه داشتن چشم در تجهیزات خود، از این اشتباهات جلوگیری کند. و در مواردی که اشتباهی رخ می‌دهد، این یک تجربه یادگیری است نه دردسر برقراری ارتباط با خدمات مشتریان و گفتگو در مورد جایگزینی و بازگرداندن سفارش.

 9- ساخت هدایای منحصر به فرد و شخصی

بیشتر ما وقتی نوبت برنامه ریزی برای تولد عزیزانمان و جشن‌های مناسبتی می‌رسد، مقداری از ترس و اضطراب را تحمل می کنیم. این می تواند ترسناک باشد که میلیون‌ها مورد عرضه شده را بررسی و مرتب کنی و سعی در یافتن یک مورد مناسب برای شخصی باشی که به نظر می رسد در حال حاضر چیزهای بسیار زیادی دارد. و البته همیشه این نگرانی وجود دارد که شخص مورد نظر شما ممکن است کالای دلخواه را خود نیز خریداری کند.

اما اگر آنها را با چاپگر سه‌بعدی خود و بصورت منحصر به فرد درست کنید، دیگر لازم نیست نگران باشید که به آنها یک هدیه تکراری بدهید. مردم همچنین پذیرای هدایای شخصی هستند که مخصوص آنها ساخته شده است. این نشان دهنده یک نوع درک خاص از شماست که توانسته‌اید یک هدیه مخصوص برای آنها تهیه کنید و این دقت نظر اعتبار و پذیرش ایجاد می‌کند.

اگر به ایده‌هایی نیاز دارید، چیزی را از لیست از ایده‌های هدیه چاپ شده سه بعدی در سایتهای مختلف (مانند all3dp) در نظر بگیرید.

 10- چاپ سه بعدی فناوری آینده است

سرمایه گذاری در هر نوع فناوری می تواند ترسناک باشد که مثلا اگر به سرعت منسوخ شود، چه می شود؟ خوشبختانه متخصصان این حوزه به ما می گویند که چاپ سه بعدی اگرچه گسترده است، اما هنوز در مراحل ابتدایی است. با سرعتی که این فناوری توسط دانشگاهها، بیمارستانها و مهندسان به تنهایی در حال یکارگیری است، همه آنچه را که باید بدانیم به ما می‌گوید. این تجهیزات فقط بزرگتر، محبوب‌تر و بهتر می‌شوند.

چاپ سه بعدی در حال حاضر جهان را به طور غیرقابل برگشتی به زمانی تبدیل کرده است که به طور واضح بین قبل و بعد از گسترش فناوری تقسیم شده است. دقیقاً مانند اینترنت، همه چیز در حال تغییر است. بنابراین خریدن یک پرینتر سه بعدی و یادگیری نحوه استفاده از آن باعث می شود که در دچار عقب افتادگی و گم شدن در گذشته نشوید.

  

نتیجه‌گیری

روزهایی که چاپ سه بعدی مانع هزینه‌ای ورود به آن را داشت، گذشته‌اند. هنوز هم نیاز به سرمایه گذاری زمانی و تمایل به یادگیری وجود دارد، اما هرکسی که می تواند با کامپیوتر کار کند باید توانایی بیشتری برای تسلط بر اصول کار داشته باشد و در به دست آوردن مزایای داشتن یکی از این ماشین های باورنکردنی، خوب باشد.

خواهید فهمید که داشتن یک چاپگر سه بعدی در خانه شما را ترغیب می کند تا به جای خرید فوری قطعه، برای حل مشکلات خود سراغ ایده های ابتکاری بروید. این امر می تواند روابط شخصی و حرفه‌ای شما را تغییر دهد و همچنین فعالیت‌های دیگر را نیز بهبود بخشد. البته، این یک راه عالی برای یادگیری مهارت های جدید و تفریح است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *